Z.: Diákjainak szokta mondani, hogy a Zepternél dolgozni az egyik legjobb iskola, ha pályakezdő valaki. Miért gondolja így? Mire utal ezzel?
A.R.: A Zepter üzleti tevékenység komoly tapasztalatot biztosít rövid idő alatt emberismeretből, bonyolult helyzetek kezeléséből és értékesítésből. A tréningek önmagukban megérik, ha ezeket ki kellene külön fizetni, komoly összeg lenne. Az itt szerzett tapasztalatok szinte bármilyen egyéb pozícióban sokat segítenek. A sales-ben felbecsülhetetlen. És ha valaki született ügynök zseni vagy csak jól érzi magát ebben a helyzetben, akkor ez lehet az életre szóló elköteleződés.
Z.: Idegenforgalmi és online marketinget tanított a Budapesti Kommunikációs Főiskolán. Milyen tudást próbál átadni az eladással kapcsolatban? Mi az, ami Ön szerint ezen a területen tanulható és mi az, ami vagy megvan valakiben, vagy nincs?
A.R.: Az első hivatalos munkámban pénzügyi szolgáltatásokat értékesítettem ügynöki munkával, majd egy nyelviskola tanfolyamait értékesítettem direkt értékesítési módszerekkel. Közben turizmusból diplomát szereztem és ez lett a másik szerelmem. a két területet ötvöztem a későbbikben. Míg bele nem szerettem a marketingbe. Ebből is szereztem diplomát, és azóta a három terület metszetén alakítom a pályám. Sokat foglalkoztam önismerettel és önfejlesztéssel. Ezeknek életem végéig fontos szerepe lesz az életemben. Richard Brandson, Brian Tracy, Napoleon Hill, ezeket érdemes olvasni.
Z.: A város egyik legpatinásabb, legszebb, legnagyobb múltú kávéházának ügyfélkapcsolati igazgatója. A világ legszebb kávézóján nincs mit eladni. Egy ilyen helyet a turisták maguktól is látogatnak, az ügyfelek pedig kérés nélkül is jönnek már önmagában a hely adottságai okán. Mi az, ami mégis kihívást jelent, mi az, amire mégis büszke, és azt mondja, hogy ez már az Ön munkájának gyümölcse, nem pedig pusztán a csodálatosan felújított settingnek köszönhető?
A.R.: A B2C szegmensben nincs is sok dolgom. Ezzel együtt a vállalati ügyfelek bizalmának megnyerése nem egyszerű feladat. Prémium rendezvény-szolgáltatások értékesítésében veszek aktívan részt. A New York Kávéház több mint 121 éves hagyományaihoz igazodva szakmai és társasági események szervezésével elit közösséget építünk. Az elmúlt két évben, több mint 21 alkalommal 34 témában, több mint 1200 cégvezetővel cseréltünk értékes gondolatokat, az erre épített stratégia eredményeként mindkét előző évben bevételi rekordot döntöttünk.