Marketing Terv – kulcs a céljaid megvalósításához
Büszkék vagyunk a Marketing Tervünkre, amely a felkészültségednek, elszántságodnak, tudásodnak és szorgalmadnak köszönhetően elért eredményeiddel arányosan díjazza a munkádat.
Függetlenül attól, hogy asszisztensként indulsz vagy kereskedőként, ugyanaz a Marketing Terv szabja meg a pénzkereseti lehetőségeid határait.
A Marketing Terv részletes megismerése oktatások keretében történik, azonban a lényegét már most szeretnénk megmutatni.
A Marketing Tervünkben már szerepel a klubtag (Partner) fogalma, aki a személyes vásárlására – annak mértékétől függően – különböző mértékű, jellemzően akár 10%-os árkedvezményre jogosult. Emellett a klubtagok (Partnerek) az általuk ajánlott új tagok első rendelése után akár 4%-os ajánlói prémiumra jogosultak, tehát anyagilag is érdekeltek abban, hogy új tagokat ajánljanak.
A Marketing Tervben a következő szint a kereskedő (illetve asszisztens) által megtestesített szint.
Mielőtt tovább elemeznénk a Marketing Tervet, nézzük meg, hogy mi a különbség az asszisztens és a kereskedő között. 2012 óta a kereskedői munka végzéséhez szükséges a kereskedelmi végzettség megléte. Ez számtalan végzettség esetében fennáll (műszaki cikk eladó, eladó, boltvezető, felszolgáló, vagy akár közgazdasági egyetemen szerzett diploma esetén), ahol a tanulmányok között szerepeltek áruforgalmi ismeretek. A végzettség megfelelőségét külső szakértőnk ellenőrzi. Ha valaki nem rendelkezik kereskedelmi végzettséggel, de szeretné megszerezni, akkor ennek legegyszerűbb módja egy OKJ-s tanfolyamon „műszaki cikk eladói” végzettség megszerzése lehet.
Kereskedelmi végzettség hiányában csak asszisztensi megbízást köthetünk az új kollégával, ami azt jelenti, hogy hivatalosan csak az üzletkötés előkészületeiben (címanyaggyűjtés, telefonálás, vendégek meghívása) és az adminisztrációban (szerződések kitöltése, klubtagsághoz kapcsolódó adminisztráció, ajánlások kérése) vehet részt. A termékekről szóló tájékoztatást és az üzleti ajánlatot kizárólag kereskedő adhatja meg az ügyfélnek.
Fentiek ellenére minden olyan asszisztensünk esetén, aki szeretne eredményesebb lenni, az a cél, hogy megismerje a termékeket, azok bemutatását, az árajánlatok felépítését és elkészítését azért, hogy majd idővel, egy kereskedelmi végzettség birtokában önállóan is végezhesse a teljes értékesítési folyamatot.
Az előző magyarázat után térjünk vissza a Marketing Tervhez, amely nem különböztet meg asszisztenst és kereskedőt.
A Marketing Tervünk Zepter hónapokban gondolkodik. Egy Zepter hónap 4 hetes, azaz 28 napból áll, így egy naptári év 13 Zepter hónapot ölel át. A Zepter hetek hazánkban szerdától keddig tartanak. Az aktuális Zepter hónap kezdetéről és végéről a menedzsered, illetve a koordináció örömmel ad tájékoztatást.
A kereskedők részére a Marketing Terv az előző Zepter hónapban elért személyes forgalom alapján határozza meg az adott hónapra érvényes kereskedői jutalék mértékét.
Személyes forgalom (PSV) és személyes vásárlás (PP) az előző Zepter hónapban |
Értékesítési jutalék mértéke az aktuális Zepter hónapban |
< 150.000 Ft |
akár 10% |
>= 150.000 Ft |
akár 13% |
>= 300.000 Ft |
akár 17% |
>= 1.200.000 Ft |
akár 22% |
>= 4.500.000 Ft |
akár 26% |
Tehát minél eredményesebb voltál az előző hónapban, annál magasabb kereskedői jutalékra leszel jogosult az adott hónapban. Ideális esetben mielőbb, már az első 1-2 hónapban legyen az a célod, hogy elérd a 22%-os kereskedői jutalékot (ez átlagosan 300.000 Ft forgalmat jelent hetente) és utána ezt meg is tartsd. A legkedvezőtlenebb számodra, ha egy erős hónap után gyengén teljesítesz, ugyanis ez esetben az aktuális hónapban elért alacsony teljesítményedre kapsz magas jutalékszázalékot, így nem keresel túl sokat. Ráadásul ez az alacsony teljesítményed a következő Zepter hónapra alacsony jutalékszintet fog jelenteni számodra.
Egyik szlogenünk így hangzik: „a Zepter mindig többet ad”. Ez az új munkatársak esetében azt jelenti, hogy munkád első két Zepter hónapjában minimum 17%-os kereskedői jutalékra vagy jogosult. Használd ki ezt az átmeneti időszakot arra, hogy képessé válj a stabil 22%-os szint megvalósítására.
Miért fontos a 22%-os jutalék elérése?
Leginkább azért, mert azok számára, akik teljes munkaidőben szeretnének velünk dolgozni, ez lehet az első elérendő cél. A 22%-os jutalék havi 1.200.000 Ft-os, azaz heti 300.000 Ft-os forgalommal elérhető, ami jellemzően egy átlagos vagy két kisebb értékű megrendelést jelent. Ehhez – az átlagos statisztikai számaink szerint – elegendő hetente 5-10 fő részére bemutatni egy alapterméket és üzleti ajánlatot adni. A bevétel pedig nagyon vonzó: 1.200.000 Ft / 1,27 * 0,22 = 207.800 Ft. Ez természetesen egy hozzávetőleges összeg, ami feltételezi, hogy minden eladás teljes jutalékalapos és készpénzre vagy hitelre kötődött oly módon, hogy a termékek ki is lettek szállítva és be lettek üzemelve. A termékek és szettek jutalékalapját a bericht.hu oldalról letölthető aktuális munkatársi árlista tartalmazza.
A gyakorlatban van olyan, hogy az első hónapban ennek az összegnek csak egy része kerülhet kifizetésre, de nem kell csüggedni, mert a maradék már a következő elszámolásnál elérhető lesz.
Ha többet szeretnél keresni kereskedőként, akkor az alábbiakat ajánljuk figyelmedbe.
Nem kell feltétlenül többet dolgoznod (napi két megvalósult ügyféltalálkozót létrehozni) ahhoz, hogy európai jövedelmet érhess el. Amikor már tapasztalatra teszel szert, akkor ennyi találkozóból kényelmesen meg fogsz valósítani heti 600.000 Ft-nyi értékesítést, ami havi 2.400.000 Ft-os személyes forgalmat és kb. 415.000 Ft-os kereskedői jutalékot jelent Neked.
Sőt az országban jónéhány olyan kollégánk is dolgozik, akik havonta több, mint 4.500.000 Ft-os forgalmat érnek el, így a 26%-os kereskedői jutalékuknak köszönhetően egymillió forint körüli havi jövedelmet realizálnak.
Összefoglalva tehát a kereskedő elsődleges feladata a termékek értékesítése, jövedelmük a havi személyes teljesítményüktől függ, mértéke 10-26% kereskedői jutaléksávban mozog.
Ha úgy érzed, hogy Neked is tetszenek a termékeink, de nem biztos, hogy Te sztárkereskedő tudsz vagy szeretnél lenni, akkor ajánlom figyelmedbe a Marketing Tervben komoly szerephez jutó menedzseri rangokat és a bennük rejlő lehetőségeket,
Team, Senior, Division és Regional menedzserekről beszélhetünk, ahol a Team menedzser már egyetlen kollégával minősülhet, míg a Regional menedzserek valódi vezetőként dolgoznak, azaz személyesen legalább nyolc közvetlen kollégát irányítanak, amelyből legalább hárman már magas, Division menedzseri rangot értek el.
A menedzseri rangok közös jellemzői a következők:
- minimális személyes forgalommal kell rendelkezni (havi 300.000-600.000 Ft)
- meghatározott (a szinttől függően változó) számú közvetlen kollégával kell rendelkezni, amelyből legalább egy fő az elmúlt 6 hónapban lépett be
- a közvetlen munkatársak esetén meghatározásra került a tőlük elvárt minimális forgalom fejenként és összesen is
- a menedzseri ranggal rendelkező kolléga garantált kereskedői jutalékra jogosult, melynek mértéke 22-26-31-35% is lehet.
Az alábbiakban az induló lépcsőfokokat jelentő Team és a Senior menedzseri szintet szeretnénk bemutatni.
A Team menedzser egy olyan kereskedő, aki már legalább egy új munkatársat bekapcsolt a Zepter rendszerébe. Cserébe garantált 22%-os kereskedői jutalékra jogosult, miközben a közvetlen munkatársának (őt L1-nek – azaz „Level1”-nek, vagyis „Első szintű”-nek nevezzük) járó kereskedői jutalék és az ő személyes kereskedői jutaléka közötti különbséget (pl. 22% – 17% = 5% különbözeti jutalék) is megkapja, sőt még akár 8%-os menedzseri jutalék is megilleti.
De mi az a különbözeti jutalék?
A Marketing Tervünk legizgalmasabb új eleme a különbözeti jutalék, melynek lényege, hogy a menedzser (mentor) és az általa tanított új kereskedő tudása közötti különbözetet jóváírjuk a menedzsernek. Fenti példában az új kereskedő 17%-os kereskedői jutalékra jogosult, viszont a munkáját a menedzsere aktívan segíti, aki pedig 22%-os kereskedői jutalék szinten van. Ha az új munkatárs szerződést köt, akkor a vezetője nemcsak menedzseri jutalékra jogosult, hanem minden felül megkapja a kettejük kereskedői jutaléka közötti különbséget is. A különbözeti jutalék elismeri a menedzser azon aktív támogatását, amit az új kereskedőjének eredményes bevezetésére fordít. A különbözeti jutaléknak tehát mindkét fél a nyertese. A menedzser az új munkatársa után 13 Zepter hónapon keresztül jogosult a különbözeti jutalékra: az első 6 Zepter hónapban a Marketing Terv szerint megjelölt összegre, majd további 7 Zepter hónapon át a Marketing Tervben megjelölt különbözeti jutalék felére. Az idő múlásával egyre inkább egy önálló kereskedőről beszélhetünk, aki ámbár folyamatos mentorálást igényel, viszont már nem kell minden üzleti megbeszélésénél aktívan jelen lennie a menedzsernek.
A különbözeti jutalék tehát egyértelműen elismeri a menedzser szaktudását és támogatja abban, hogy új munkatársak bevezetésével tovább erősítse pozícióját és folyamatosan növelje lehetőségeit a cégünknél.
A Senior menedzseri rang minden reális jövőképpel rendelkező munkatársunk számára elérhető 2-4 hónap alatt. A Senior menedzsernek legalább 3 közvetlen kollégával kell rendelkeznie, akik összesen legalább 1.800.000 Ft személyes forgalmat valósítanak meg. A Senior menedzsernek személyesen legalább havi 600.000 Ft-os forgalomra van szüksége, és a garantált kereskedői jutaléka 26% lesz.
Lássunk egy kedvcsináló, konkrét számítást:
- a menedzser személyesen heti 300.000 Ft forgalmat valósít meg, azaz összesen havi 1.200.000 Ft-ot, amely 245.000 Ft kereskedői jutalékot jelent
- a három közvetlen kolléga pedig fejenként heti 200.000 Ft személyes forgalmat valósít meg, azaz 3 fő * 200.000 Ft * 4 hét = 2.400.000 Ft-ot (ami alapján ők megkapják a nekik járó kereskedői jutalékot)
- a különbözeti jutalék a 2.400.000 Ft nettó értékének 9%-a lesz, azaz 170.000 Ft
- a menedzseri jutalék a 2.400.000 Ft nettó értékének 4%-a lesz, azaz 75.000 Ft.
- összesen a példában szereplő Senior menedzser havonta kb. 490.000 Ft-os jövedelemre tud szert tenni.
Pontosan tudjuk, hogy megtervezni egy munkatárs következő néhány hónapos munkatervét személyes konzultációt és több időt igényel, de szerettünk volna megmutatni három utat, amelyek között a legtöbb új kollégánk megtalálhatja a számára legszimpatikusabbat:
- kereskedőként, heti 300.000 Ft forgalommal havi 207.000 Ft jövedelem
- kereskedőként, heti 600.000 Ft forgalommal havi 415.000 Ft jövedelem
- Senior menedzserként heti 300.000 Ft-os személyes forgalommal és minimum három aktív kolléga heti 200.000 Ft-os személyes forgalmával havi 490.000 Ft jövedelem.
További részletek és kérdések esetén fordulj bizalommal menedzseredhez, vagy közvetlenül hozzánk a hirlevel@zepter.hu e-mail címen.